Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

TESSERA ACCADEMICA

Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας

 

Οι προπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση για την έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης http://academicid.minedu.qov.qr. Μετά την έγκριση της αίτησης από τη Γραμματεία, ο φοιτητής μπορεί να παραλαμβάνει την ακαδημαϊκή ταυτότητα από το σημείο παράδοσης, που έχει επιλέξει ο ίδιος κατά την υποβολή της αίτησης του, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

  • Για τους πρωτοετής φοιτητές, η αίτηση μπορεί να υποβάλλεται μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής τους και αφού παραλάβουν τους κωδικούς πρόσβασης για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Τμήματος.

Για την είσοδο στο ηλεκτρονικό σύστημα οι φοιτητές του πρώτου κύκλου σπουδών θα χρησιμοποιούν τα ίδια στοιχεία πιστοποίησης (όνομα χρήστη και κωδικό) με αυτά της υπηρεσίας "Εύδοξος". Αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τρόπο εγγραφής και υποβολής αίτησης για ακαδημαϊκή ταυτότητα μπορείτε να βρείτε στο Εγχειρίδιο Εφαρμογής Φοιτητών, καθώς και στο σχετικό ενημερωτικό video.

Ακαδημαϊκή ταυτότητα ισχύει για όσα έτη υφίσταται η φοιτητική ιδιότητα και καλύπτει πολλαπλές χρήσεις, πέραν του φοιτητικού εισιτηρίου (πάσο).

  • Εάν ο φοιτητής είναι δικαιούχος φοιτητικού εισιτηρίου, στην ακαδημαϊκή ταυτότητα θα αναγράφεται η ακριβής περίοδος ισχύος του δικαιώματος φοιτητικού εισιτηρίου, ενώ σε διαφορετική περίπτωση η κάρτα θα επέχει θέση απλής φοιτητικής ταυτότητας.
  • Εάν απωλεσθεί η φοιτητική ταυτότητα, ο φοιτητής προσκομίζει στη Γραμματεία Δήλωση Απώλειας την οποία συμπληρώνει σε οποιοδήποτε Αστυνομικό Τμήμα όπου και δηλώνει την απώλεια. Η Γραμματεία δηλώνει στο ηλεκτρονικό σύστημα την ακύρωσή της και αποστέλλεται μήνυμα στον φοιτητή για να προχωρήσει στην επανέκδοσή της.
  • Σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής της ακαδημαϊκής ταυτότητας, η αίτηση θα γίνεται μόνο από τη Γραμματεία, με την συνυποβολή από τον/την φοιτητή/τρια της σχετικής επίσημης βεβαίωσης απώλειας από Δημόσια Αρχή. Στην περίπτωση αυτή ο φοιτητής/τρια θα επιβαρύνονται με το κόστος της επανεκτύπωσης της ταυτότητας.
  • Προσοχή! Η φωτογραφία που επισυνάπτουν οι φοιτητές στην αίτηση πρέπει να είναι κατάλληλη για δημόσιο έγγραφο.

Συχνές ερωτήσεις μπορείτε να βρείτε στον εξής σύνδεσμο: http://academicid.minedu.gov.gr/FAQ.aspx. Για τηλεφωνική επικοινωνία με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών μπορείτε να καλέσετε στο 215 215 7855 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 09:00 με 17:00.


Απώλεια Ακαδημαϊκής Ταυτότητας

 

Σε περίπτωση απώλειας της ακαδημαϊκής ταυτότητας οι φοιτητές/-τριες θα πρέπει να προσέλθουν στην Γραμματεία του Τμήματος για να συμπληρώσουν μια Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με την απώλειά της ή να προσκομίσουν την αντίστοιχη Υπεύθυνη Δήλωση που έχουν συμπληρώσει σε Αστυνομικό Τμήμα, έτσι ώστε να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες για την έκδοση νέας ακαδημαϊκής ταυτότητας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων οι φοιτητές/-τριες που έχουν απολέσει την ακαδημαϊκή ταυτότητά τους δικαιούνται να εκδώσουν μειωμένη κάρτα διαδρομών από τον ΟΑΣΑ μέχρι την έκδοση της νέας ακαδημαϊκής ταυτότητάς τους.

Για την έκδοση μειωμένης κάρτας διαδρομών θα πρέπει να προσκομίσουν τα εξής:

  • Βεβαίωση εγγραφής του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους από το Τμήμα φοίτησης από την οποία προκύπτει το εξάμηνο φοίτησης και συνεπώς η ιδιότητα του ενεργού ή μη φοιτητή (επομένως και το δικαίωμα μειωμένου εισιτηρίου).
  • Υπεύθυνη Δήλωση απώλειας που έχει κατατεθεί στη Γραμματεία του Τμήματος ή σε Αστυνομικό Τμήμα.